Кога да очакваме в България новия Volkswagen ID.7?

31.10.2023

100% Volkswagen - с ID.7, топмоделът на фамилията електрически ID. модели достига ново, по-високо ниво.

Preview Image of Кога да очакваме в България новия Volkswagen ID.7?
  • Горният сегмент на средния клас - електрическият ID.7 е изцяло нова моделна линия на Volkswagen, насочена към частните и бизнес потребители, които пътуват често
  • Ново високоефективно задвижване - версията ID.7 Pro с акумулаторна батерия с капацитет 77 kWh впечатлява с дълъг автономен пробег от 6212 километра според WLTP и максимален въртящ момент от 545 Nm
  • Ново арматурно табло - ID.7 е първият модел на Volkswagen и първият представител на своя клас, който ще отбележи пазарната си премиера с включен в стандартното оборудване AR head-up дисплей с разширена реалност
  • Първокласни удобства в средния клас – новата система за климатизация и функцията за масаж на седалките, както и новата автоматична климатична инсталация Air Care Climatronic предлагат първокласен комфорт
  • Гамата на ID.7 е създадена с идеята за значително разширяване – планира се в периода след 2024 година моделната линия ID.7 да бъде разширена и с други варианти като GTX3 и Variant3

Volkswagen продължава да ускорява темповете на електрическата трансформация – представянето на последните актуализации на хардуера и софтуера на моделите ID.3, ID.4 и ID.5 сега ще бъде последвано от старта на серийното производство на изцяло новия ID. 71. Наскоро моделът с елегантна каросерия в стил „fastback” беше обявен от членовете на престижното международно жури за „Автомобил на Германия за 2024 година“. Успехът на новото попълнение в гамата на Volkswagen бе особено впечатляващ, защото ID. 7 зае първото място не само в категорията Premium, но и в целия конкурс, в който участваха всички нови автомобили, дебютирали на пазара през последните 12 месеца. С дължината си от почти пет метра и оборудване, включващо най-добрите функции в областта на комфорта, Volkswagen ID.7 е позициониран в горния сегмент на средния автомобилен клас. Моделът впечатлява със своето ново високоефективно задвижване, голям автономен пробег, бързо зареждане, изключително просторен интериор с нова високотехнологична концепция за управление на функциите и безкомпромисно качество на материалите и изпълнението.

Иновации

Дълъг автономен пробег. Инженерите на Volkswagen са положили последователни усилия за усъвършенстването на всяка техническа област и детайл в новия ID.7, за да намалят енергийната консумация и съответно да увеличат автономния пробег. Благодарение на ниския разход на електроенергия (комбиниран, според WLTP) от едва 16,3 до 14,1 kWh на 100 километра, пробегът с едно зареждане на електрическия модел на Volkswagen е близък до този на моделите с бензинов двигател. Ниският енергиен разход и продължителният пробег от над 600 километра (WLTP) са постигнати чрез обединяването на различни фактори като изключително ефективната нова система за задвижване в ID.7 и високата енергийна плътност на най-новите акумулаторни клетки. Друг съществен фактор в тази насока е и оптимизираната аеродинамика на каросерията с коефициент на аеродинамично съпротивление от едва 0,23 (в зависимост от оборудването) която също спомага за съществено намаляване на разхода на енергийните разходи.

Безшумна динамика и бързо зареждане. Със своето почти безшумно задвижване и възможно най-ниските стойности по отношение на аеродинамичен шум, акустичният комфорт в интериора на ID.7 е изведен на нива, които в света на двигателите с вътрешно горене са достигани само при луксозните лимузини  в горния клас. В същото време новият модел на Volkswagen, чиято максимална скорост е електронно ограничена на 180 km/h, демонстрира впечатляващи динамични характеристики. Ускорението на ID.7 от 0 до 100 km/h например отнема само 6,5 секунди5. Не по-малко впечатляващ е и спонтанният прилив на въртящ момент със системен максимум от 545 Nm, който тяговият електродвигател с мощност 210 kWh изпраща към задвижващите колела на задния мост. Същата висока ефективност ID.7 показва и в способността си да поема големи количества енергия със забележителна бързина – при използване на правотокова (DC) бързозарядна станция с мощност до 175 kWh6, новият модел може да набави достатъчна за изминаване на 204 километра енергия само за 10 минути, а времето, необходимо за възстановяване на батерията от 10% до 80% е около 28 минути.

Новият инвертор отблизо. Новият инвертор и неговият софтуер са изцяло разработени от специалистите на вътрешните развойни звена на Volkswagen. Инверторният модул изпълнява няколко основни функции. На първо място е преобразуването на съхранявания в акумулаторната батерия прав ток (DC) в трифазен променлив ток (AC), необходим за захранване на тяговия електродвигател. Едновременно с това, модулът се грижи и за цялостното управление на енергийните потоци между акумулаторната батерия и електродвигателя. Контролът на всеки отделен процес на ускорение и/или рекуперация се обработва прецизно от този своеобразен електронен мозък на задвижването. В режим на рекуперация, инверторът съответно преобразува генерирания променлив ток в прав и го подава за съхранение в акумулаторната батерия, като едновременно с това следи и температурата на електродвигателя. По този начин и в съвкупността от своите функции и качества, инверторният модул, изпълняващ ролята на т.нар. силова и управляваща електроника, има решаващо значение за повишаване ефективността на задвижването, която при новия ID.7 е на изключителна висота.

Аеродинамично оформление на предната част. Харизматичният дизайн на ID.7 се откроява особено ясно в изваяните форми на предния капак и на LED фаровете с тесни LED ленти на дневните светлини и мигачите, вградени в горната им част. Самите светлини са свързани хармонично с хоризонтална LED лента помежду си. Страничните въздушни отвори за т.нар. „въздушни завеси” в калниците са разположени ниско долу в бронята и се отличават с характерно оформление.

Премиера в България

Предстои ID.7 да отбележи своята пазарна премиера по целия свят, като началото ще бъде поставено в Европа – новият модел на Volkswagen вече е на разположение за поръчки на европейските клиенти във вариант ID.7 Pro с мощност 210 kWh (286 к. с.)4 и акумулаторна батерия с капацитет 77 kWh. Автономният пробег при тази версия, изчислен според изискванията на WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) достига до 621 километра. През следващите месеци Volkswagen планира допълнително разширяване на моделната линия, като първоначалната версия ще бъде последвана от версии на ID.7 с още по-голям капацитет на акумулаторната батерия, спортни GTX версии с двойно предаване, както и комби версии Variant. Очаква се да видим модела по улиците на България през първото тримесечие на 2024 година.

VW ID.7
language compare-large car-favorit searchagent up foreward back ucid share magnifier