T-Roc 1.5 TSI или 2.0 TDI - бензин или дизел?

05.02.2024
  • Директни конкуренти: Skoda Karoq, Seat Ateca, BMW X1 и Audi Q2
  • T-Roc е позициониран директно след Volkswagen Tiguan
  • В ADAC тест 1.5 TSI се представя по добре от 2.0 дизел

С премиерата си през 2017 година моделът бързо успя да се утвърди на българския пазар, като в последните години той е на челните места по продажби на Volkswagen в България и най-популярния SUV модел на бранда. Със своите свежи цветове, компактна форма на каросерията и модерни технологии, дългият малко над 4,20 м T-Roc предлага голяма доза чар и изненади със сравнително голямо пространство в купето. Както по-голяма част от хората го оприличават като Golf, базиран на по-висока платформа. Долната част на SUV гамата Volkswagen се допълва от дългия 4,11 м Volkswagen T-Cross, който е базиран на Volkswagen Polo, и дългия 4,27 м Taigo.

Volkswagen T-Roc

В тест на ADAC (съкратено от Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V. – най-големият клуб на автомобилистите в Германия) участваха дизеловият двигател 2.0 TDI със 150 к.с. и също толкова мощният бензинов двигател 1.5 TSI. При ускорение от 60 км/ч до 100 км/ч, бензиновият T-Roc изминава за 4,8 секунди, докато дизеловият вариант за 5,7 секунди. Тук е важно да се отбележи, че като при всеки дизелов мотор, в купето се усеща повече шум при ускоряване.

TDI не се оказа чудо, което да пести гориво – 6,0 литра дизел в ADAC Ecotest все още са приемливи с оглед на малко по-високата каросерия, още повече, че тестовият автомобил беше оборудван с автоматична трансмисия и задвижване на всички колела. Моделът TSI, който е оборудван и със скоростна кутия с двоен съединител (DKG), поглъща значително повече: той се нуждае от 6,9 литра в реалистичния Ecotest. Това означава, че разходът всъщност е твърде висок за съвременен автомобил с такъв размер.

Един от големите плюсове при бензиновият мотор е по-големият багажник. Приемайки, че T-Roc всъщност се води сегментната гама от SUV моделите на Volkswagen, ние автоматично приемаме, че той предлага и много пространство в багажника си. Да, но не – максимално 1045 литра!

Багажникът получава добри оценки само на хартия: 445 литра пространство за 1.5 TSI и 392 литра за 2.0 TDI, което е със 100 литра повече, отколкото предлага Golf. Звучи добре на пръв поглед, но резултатите от теста на ADAC са отрезвяващи. Само 245 литра се побират в багажното отделение до кората на багажника. Една от причините за това е, че в отделението на резервната гума е монтиран суббуфер. Той пречи на пода на багажното отделение да се спусне. Следователно купувачите на T-Roc трябва да избират между добър звук и по-голям багажник. Когато седалките са сгънати, измерената вместимост е 1015 литра, а без суббуфера тя е 1145 литра според метода на измерване на ADAC.

Цена за употребяван T-Roc

Към момента цената на един употребяван T-Roc варира между 40 000 и 55 000 лв., като тя основно зависи от година на производство, оборудването и изминатия пробег. Разгледайте нашите предложения от сертифицирани употребявани автомобили и още сега си уговорете среща за тестово шофиране, за да усетите сами защо в последните години този модел на Volkswagen се превърна в един от любимите на българина.

language car-favorit compare-large searchagent up foreward back ucid share magnifier