Няма спор, интернет промени живота ни! Само до преди 15 години живеехме без смартфони, апове, Фейсбук, чатове. Никой и не подозираше, че онлайн купуването ще ни обсеби. В мрежата можем да си купим всичко,  за което се сетим. Затова, искат или не, и собствениците на автокъщи влизат в крачка с времето и предлагат все повече и повече от услугите си онлайн. Това е въпрос на оцеляване.

Автокъщите преди и след появата на Интернет

Преди време клиентите се чувстваха едва ли не като недобре научили урока си ученици, когато пристъпваха прага на една автокъща. Липсваше им информация и на въпроса „Коя да е колата?“, често отговорът им звучеше неясно, съответно според показаните „знания“ получаваха това, което са си „заслужили“. Сега вече нещата не стоят точно така.

Клиентите разполагат със завидна информация, подадена от интернет. Достатъчно е да напишат думите „автокъща“, „кола втора употреба“, „употребяван автомобил“. Така подготвени, естествено е, че в автокъщата пристъпват с друго самочувствие и много високи очаквания. Вече препитваният и подложен на кръстосан разпит не е клиентът, а служителят или собственикът на съответната автокъща. Клиентът знае коя автокъща е с най-висок рейтинг и добри отзиви, знае коя автокъща предлага желания от него модел, какви са специалните отстъпки. Тоест изборът вече не е случаен!

Каква информация ви е нужна преди посещението на една автокъща?

Ако мислите да отскочите до някоя автокъща, хвърлете поглед на автомобилните форуми, направете си и една бърза интернет „разходка“ по ключови думи, за да се „въоръжите“ с нужната информация. Единственият съвет е да се вслушвате в мненията на другите потребители, но с известна доза критичност. Не залитайте по фантастично звучащи изказвания и обещания, тъй като често се „пукат“ при първа среща с реалността. Така ще улесните по-нататъшното си решение при покупка, защото:

• ще добиете представа какви коли се предлагат из автокъщите в желания от вас диапазон… и то на спокойствие. Не се доверявайте на сляпо, когато зад предложената супер ниска цена стоят купища обещания и суперлативи за състоянието на колата.

• когато предварително набележите плюсовете и минусите на желаните модели коли, ще знаете какви конкретни въпроси да зададете, за да получите още по-детайлна информация. Имайте търпение да изслушате внимателно отговорите на служителите в автокъщата, преценете на място дали ви звучат убедително.

Отзивите за автокъщите – помагат или вредят на бизнеса?

Ако клиентът е доволен – той споделя и препоръчва. Интернет веднага разбира това и си записва силните и слабите  страни на дадената автокъща и никога не се свени да ги изтъкне. Ето как автокъщите и интернет имат допълващи се функции при избора на автомобил. Собствениците на автокъщи не трябва да се притесняват от тази информираност, защото колкото повече знае какво точно иска един клиент, толкова по-вероятно е да се задоволят неговите нужди, очаквания и желания. Всички сме наясно, че най-трудно може да се угоди на човек или клиент, който не знае какво иска. И не на последно място, това пести време на самия клиент и на служителите в автокъщата.

Независимо дали на финала се стигне до покупка или не, то със сигурност комуникацията по време на огледа тече много по-гладко, защото добрият клиент е информираният клиент!