Хората и автомобилите - връзката между тях винаги е била динамична, обусловена от много променливи като начин на живот, модернизации или мода. Необходимостта от задоволяването на различни нужди е причината автомобилите постоянно да се видоизменят в стремежа си да отговарят на очакванията на крайния клиент. Ако той е удовлетворен, се стига до покупка, а тя е най-добрият показател за гласувано доверие. 

Какво показва статистиката? Продажбите на автомобили на годишна база е един чудесен ориентир за предпочитанията в сектора. Той недвусмислено показва кой бранд е отговорил най-адекватно на нуждите на потребителите. През последните четири години лидерство имаше японската компания Toyota, но за 2016 година продаденият брой автомобили не беше достатъчен, за да запази тази позиция – в глобален мащаб те са 10.175 млн. Ръстът спрямо предишната година е 1.3%, въпреки че в класацията влизат и другите произвеждани автомобили и камиони от Toyota Motor – Daihatsu и Hino Motors.

Предишните години лидерството за най-големи продажби на автомобили беше оспорвано между Toyota Motor и General Motors. Над 70 години американският концерн беше производител номер едно като едва през 2008 година отстъпи първата позиция. Няколко години по-късно за кратко той успя да си я върне, тъй като Япония по това време намали производството на автомобили заради природните бедствия, застигнали държавата. В същото време обаче Volkswagen Group следваше стриктно своята стратегия на развитие, която неизменно доведе до желаните резултати и успех.

Volkswagen – предпочитаните автомобили за 2016 година. Продажбите на немската компания достигнаха 10.31 млн. за изминалата година, което я нареди на челно място в класацията. Тази статистика касае всички марки - "Фолксваген", "Ауди", "Шкода", "Бентли" и "Сеат". Броят продадени автомобили е с 3.8% повече от предишната година.

Американският пазар на автомобили. Той е обвързан до голяма степен с резултатите в горепосочените статистики тъй като броят продадени автомобили в САЩ е значителен. Немската компания дори разработва  автомобили като Volkswagen Atlas – модел, пуснат на американския пазар миналата година, съобразен с вкуса на местните потребители. 

Китайският пазар на автомобили. Увеличението на продажбите на автомобили при Volkswagen Group се дължи и на по-голямото търсене в Китай, където продажбите са нараснали до 4 млн. броя. Това е увеличение с цели 12% спрямо предходните години. То е логично следствие от някои стъпки на правителството в тази посока като например отмяната на данъците за малките нови автомобили. Тези инициативи, допълнени от сравнително стабилната цена на горивата, са причина да се смята, че този пазар обещава още по-голям ръст.

Европейският пазар на автомобили. Продажбата на автомобили в Европа също има своя значителен принос за лидерската позиция на Volkswagen Group в класацията. Пазарният дял на компанията на стария континент е 23.9%. Увеличението като брой автомобили е 3.498 милиона броя. Трябва да се отбележат и успехите на някои по-малки пазари като Швеция например, където над половин век Volvo е на първо място по продажби в страната. След толкова много време статуквото променя Volkswagen Golf, който става най-популярният сред автомобилите за изминалата година.

Времето ще покаже какво ново ще се случи на пазара и дали тенденциите от миналата година ще се запазят. Към предстоящите промени можем да добавим и амбицията на немската компания до 2015 да продава около милион електрически автомобили на година и да се превърне в пазарен лидер в този сектор. Това, което е сигурно е, че Volkswagen ще продължава да се развива в посока да създава автомобили, които да печелят народната любов и доверие.